Juha od lišća mrkve i rotkvice

IMG_3548

Ovaj post je posvećen dijelovima namirnica koje često, odnosno skoro uvijek, bacimo. Više ne bacam lišće rotkvice, već ga koristim u salatama, kao zamjenu za rezance u juhama, a odnedavno i kao glavnu namirnicu za juhu. Lišće mrkve sam prvi put upotrijebila za ovu juhu, a tražeći inspiraciju naišla sam na ovu stranicu. Željno iščekujem mlade mrkvice i njihovo lišće, jer iduće što planiram isprobati je pesto od lišća mrkve! J

Sastojci (4 osobe):

  • lišće mrkve (od jednog svežnja)
  • lišće rotkvice (od dva svežnja)
  • 2-3 rotkvice
  • krumpir oko 400g
  • glavica ljubičastog luka
  • teleći temeljac  1L
  • voda
  • sol i papar

IMG_3473

IMG_3518

Priprema: 15-20 min

Krumpir sam narezala na kockice i zajedno sa sitno narezanim lukom stavila kuhati u temeljac. Malo sam posolila i popaprila. Za nekih 15-tak min (kad je krumpir skoro gotov) ubacila sam narezano lišće mrkve i rotkvice i sve zajedno kuhala još 5 min. Juhu sam izmiksala štapnim mikserom, vratila na štednjak da još jednom prokuha, po potrebi (ako je juha pregusta) dodajte malo vode, soli i papra po ukusu. Pri serviranju juhi sam dodala svježu rotkvicu narezanu na kolutiće.

IMG_3537

Tablica: uz napomenu da nikako nisam mogla pronaći nutritivne vrijednosti za teleći temeljac (ako netko zna, neka mi javi :)), pronašla sam energetsku vrijednost za temeljac od goveđih kostiju (1L =172 kcal). Kada bi koristili ovaj podatak total bi bio 708 kcal.

mrkva rotkva lišće

Prilikom pripreme za ovaj post, i prije kuhanja ove juhe napravila sam malo istraživanje (ipak sam ja nutricionist :)) o upotrebi lišća mrkve u kuhanju i pronašla različite stavove o sigurnosti konzumacije. Uz istraživanje na internetu kontaktirala sam i stručni tim tvrtke Definicija hrane (idući tjedan je tekst o lišću mrkve na njihovoj facebook stranici).

Lišće mrkve  može biti kontaminirano različitim pesticidima koji se koriste pri uzgoju mrkve, sadrži furanokumarine, koji mogu uzrokovati alergijski kontakni dermatitis, i alkaloide koji su štetni u velikim količinama (nema podataka o vrsti i količini alkaloida). Ipak većina stranica koje sam pronašla govore o povoljnim učincima na zdravlje. Bogato je vitaminima (sadrži 6 puta više vitamina C od samog korijena) i mineralima (Na, P, K, Ca, Mg, Mn, Zn, i Fe), dobar je izvor proteina, vlakana i esencijalnih masnih kiselina. Mnogi vrhunski kuhari ih upotrebljavaju u svojim receptima. Poučena vlastitim iskustvom, nisam osjetila nikakve negativne učinke konzumiranja lišća mrkve :), toplo preporučam ovaj recept (uz napomenu da koristite isključivo lišće iz organskog uzgoja, dobro ga operete i da ga ne jedete baš svaki dan, za svaki slučaj :)).

Neki od linkova koje sam koristila (za one koji vole sami istražiti o čemu se radi):

http://www.carrotmuseum.co.uk/carrotops.html

http://greengoddessgourmet.blogspot.com/2010/06/carrot-green-controversy.html

http://wellpreserved.ca/are-carrott-greens-toxic-deadly-edible/

http://topics.blogs.nytimes.com/2009/07/13/the-toxic-salad/

http://dinersjournal.blogs.nytimes.com/2008/08/06/harold-mcgee-responds-part-1/

http://myhappyhomestead.wordpress.com/tag/carrot-tops/

Dobar tek!

Leave a Reply

