Varivo od mahuna sa ječmom i amarantom

IMG_3297

Varivo od mahuna mi je drago jelo. Svaki put kad ga jedem prisjetim se djetinjstva i hrpe kiselog vrnja koje sam stavljala u njega da bi prikrila okus mahuna jer ja stvarno nisam voljela mahune kao dijete. Sada valjda nadoknađujem sve propušteno pa sa guštom pojedem dva tanjura za ručak i još malo za večeru, a ako ostane slučajno i za sutra…

I ne dodajem vrhnje, možda samo malo, u zadnju žlicu da se prisjetim tih dana. I nikako mi nije bilo jasno zašto mama uvijek stavlja ocat u svoj tanjur s mahunama. Sada znam.

Inače ih radim na najjednostavniji mogući način, mahune, mrkva, krumpir, sol, biber i malo jabučnog octa, ponekad i malo crvene mljevene paprike, a danas pomislih zima je, imam ječma i nedavno sam kupila i amarant.

Meni je kombinacija bila pun pogodak, stari okus, nove teksture (amarant zanimljivo pucka pod jezikom dok ga jedeš) i fini ručak je na stolu.

Sastojci (za dvije osobe):

  • mahune (koristila sam smrznute zelene), 1 paket 450g
  • šalica ječma, 180 g
  • 3 srednje mrkve
  • 2 srednja bijela krumpira
  • amarant, pola šalice, 100 g
  • mljevena crvena paprika
  • sol
  • papar
  • maslinovo ulje

Priprema: 30-45 min

IMG_3239

IMG_3258

IMG_3245

IMG_3252

Ječam sam namočila ranije da mi se prije skuha. Inače mu treba oko 30-45 min, ovako je gotov za 20, taman toliko treba i povrću. Amarant sam kuhala prvi put, po uputama se kuha 30 min i nisam bila sigurna kakve će reakcije izazvati, pa sam ga za svaki slučaj kuhala odvojeno u omjeru 1:4 u korist vode. Da bi se izbjegla ova druga posuda, jednostavnije je staviti amarant da se kuha i nakon 10 min dodati ječam (namočeni i ocjeđeni), mrkvu i krumpir narezane na kockice i mahune. Dodala sam vodu, papriku, posolila, pobiberila i pustila da se krčka još 20 min. Na kraju sam dodala malo soli i žličicu jabučnog octa.

Kod serviranja uvijek dodam još malo octa ili aceta balsamica po novom.

IMG_3267

Tablica:

ječam mahune

Dobar tek!

Leave a comment